Search

BLISSOVA ROZCVIČKAZAHŘEJ & PROTÁHNI, ANEB ROZCVIČKA PŘED HROU

Než si začneš hrát s Blissem a cvičit jógu, je dobré se zahřát a připravit tak tvoje svaly i klouby na cvičení. Je to takové cvičení před cvičením, které udělá dobře celému tělu. Při rozcvičování je důležitý dech, Bliss ti poradí, zda cvik začíná s výdechem nebo nádechem. Celou Blissovu rozcvičku si můžeš stáhnout v PDF, vytisknout si ji na nástěnku nebo poslat emailem každému, kdo je na jógu zvědavý.




1.


Začni tím, že se postavíš do stoje vzpřímeného, kterému se říká HORA. Chodidla měj na šířku boků, záda narovnaná. Hrudník měj otevřený a paže drž podél těla. Nevystrkuj bradu nahoru. Uvědom si svůj dech a začni zhluboka dýchat nosem. Soustřeď se na dýchání a na sebe.


2.


S novým výdechem pokrč kolena jako by ses chtěl/a posadit na ŽIDLI. Tvůj trup je mírně nakloněn dopředu, ale váha těla je na patách. Paže rozpaž do stran. Vydrž jako ŽIDLE na 3 dechy.


3.


S novým výdechem se předkloň v kyčlích do HLUBOKÉHO PŘEDKLONU. Pokrč kolena, jak potřebuješ, aby ses hrudníkem dotýkal stehen. Rukama se dotkni země nebo si chytni lýtka. V HLUBOKÉM PŘEDKLONU vydrž 3 dechy.


4.


S novým nádechem se podívej před sebe a chodidly odkroč dozadu tak daleko, až je tvoje tělo dlouhé jako PRKNO. Kolena nech propnutá nebo je opři o zem a udělej KLIK dolů na zem. Pak se polož pomalu polož na břicho.


5.


Celé tělo je natažené na zemi. Dlaně opři vedle hrudníku a s nádechem zvedni hlavu a hrudník. Stane se tak z tebe KOBRA. S výdechem se pomalu polož zpátky. Zopakuj cvik 3krát a nezapomeň správně dýchat.


6.


Zvedni na všechny čtyři a protáhni se jako PES. Dlaně měj od sebe daleko, jako máš široká ramena. Ohni špičky nohou pod sebe a zvedni kolena až se nohy propnou. Boky jsou co nejvýš. Paže i záda jsou dlouhé, hlavu drž protaženě mezi rameny. Dívej se na špičky palců u nohou. Paty - ty tlač dolů do země. Vydrž tak 3 dechy.


7.


Pak přejdi chodidly zpět k dlaním do HLUBOKÉHO PŘEDKLONU. S nádechem pokrč kolena a zvedni se do ŽIDLE. A s dalším nádechem se postav do vzpřímeného stoje – do HORY, kde jsi začínal/a.


Tomuto cvičení se říká POZDRAV SLUNCI. Udělej ho 3krát a jsi připravený/á na hru.



3 views

© 2020 by LaMusa

 

LaMusa.cz@gmail.com

www.lamusa.cz

IČ: 05034264

 

Photo: LaMusa.cz, Wix.com, vecteezy.com

Created by: www.lamusa.cz and Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now